Shashin.1799 demo
  • Shashin.1799 demo
  • Toshiyuki Kuwabara
  • 0222.2020
  • raw capture noise, game engine, human capture
  • variable, Depends on display form

この人物のキャプチャーは、ある時空間の情報が量的に記録されたものであり、1フレームごとに個別の幾何学形状とテクスチャが切り替わり描画されることで動きと空間性が現れている。鑑賞者はインターフェースの操作によって光源と視点を操作することができ、描画内の環境に対して一方的な介入をしながら、人物がキャプチャーされた時空間と対峙する構造を持つ。この人物のキャプチャー情報は、ノイズを多分に含む生データで形成されている。

This human capture is a quantitative recording of information in a certain space-time, with individual geometric shapes and textures switching between each frame, revealing movement and spatiality. The viewer can manipulate the light source and perspective through the operation of the interface, and the structure of the work allows the viewer to intervene unilaterally in the environment within the drawing, while the person is confronted with the captured space-time and space. This figure capture information is formed from raw data that contains a lot of noise.

SHASHIN.1799 demo interface

ノイズ -noiseとは、処理される対象となる情報以外の不要とされるような情報のことである。しかし対象に付随してノイズがあるということは、そこにメディアが媒介し、存在していたこと自体を支持する。その意味でノイズは不要な情報というよりも、むしろ真を写す構造に関するルールの表れと考えることができる。
現実を写しとる構造の中に発生したノイズは、現実に存在しないにも関わらず空気感を生み出し、現実感を後押しすることがある。デジタル・イメージの皮膜にあらわれるノイズの階調、メディアの複数性と間接性、それらの複雑性を通じて根源的な「写真」というものを本試作では試みている。

Noise – is information that is considered unnecessary other than the information that is to be processed. However, the presence of noise attached to the object supports the fact that the medium was mediated and present there. In this sense, noise can be thought of as an expression of rules about the structure of copying truth, rather than as unnecessary information. The noise generated in the structure that copies reality can create a sense of atmosphere and encourage a sense of reality, even though it does not exist in reality. This trial project is an attempt to create a fundamental “captured image” through the gradation of the noise that appears on the skin of the digital image, the plurality and indirectness of the medium, and the complexity of these elements. —